Iltapäivisin monissa japanilaisissa yrityksissä avataan radio ja aloitetaan työntekijöiden yhteinen voimisteluhetki. Hetkeen kuuluu venyttelyä ja mahdollisesti voimisteluliikkeitä, joillain työpaikoilla käytössä saattaa olla myös kiipeilyteline.
Yhä useampi yritys suosii voimistelutaukoja pitääkseen työntekijät notkeina ja tuottavina, kun kansakunnan työikäisten osuus väestöstä vähenee yhdessä maailman nopeimmin ikääntyvistä maista. Toyotalla on oma versionsa voimisteluhetkestä ja Sonyn työntekijät saavat vapaaehtoisesti osallistua järjestettyyn ryhmävenyttelyyn. Sen lisäksi, että voimistelu sopii japanilaiselle yrityskulttuurille ominaiseen kaizen-ajatteluun, “jatkuvaan parantamiseen”, kansakunnan yhteiset voimistelutuokiot ovat osa maan historiaa.
Nykyäänkin monissa yrityksissä hyödynnetään rajio taisoa, jonka useimmat japanilaiset ovat oppineet jo kouluikäisenä.
Rajio taisō, kirjaimellisesti ”radioharjoitukset”, otettiin käyttöön keisari Hirohiton kruunajaisten kunniaksi vuonna 1928. Kolmeminuuttinen ohjattu voimisteluharjoitus tulee päivittäin Japanin Yleisradiosta (NHK), ja siitä on tarjolla erilaisille ryhmille, kuten ikääntyneille ja liikuntarajoitteisille, sopivia versioita.
Voimisteluperinnettä pidetään japanilaisena, vaikka alkuperäinen idea lainattiin yhdysvaltalaiselta vakuutusyhtiöltä. Siitä tuli nopeasti osa Japanin koulujen ja työpaikkojen käytäntöjä. Päivittäinen lähetys kiellettiin toisen maailmansodan jälkeen sen aiheuttamien sotilaallisten mielikuvien takia, mutta se otettiin jälleen käyttöön vuonna 1951. Nykyään jopa 28 miljoonan japanilaisen uskotaan osallistuvan harjoitushetkeen päivittäin.